Maritiem mini canvasjes

Goedemorgen lieve luitjes,

Op de Art Specially beurs in Nijkerk zag ik een hele leuke techniek met Tissuepaper.
Ik ben daarmee lekker gaan spelen op deze mini canvasjes. Op canvas of hout stempelen is best wel lastig en helemaal op een groter canvas, maar als je eerst op Tissuepaper stempelt, kun je dit met bijv. de multicoat van CraftEmotions (een lijm en vernis in één) op het canvas of hout plakken. Zo lijkt het net of je op het canvas of hout hebt gestempeld.
Ik heb de canvasjes eerst ingesmeerd met witte gesso. Daarna gaan schilderen met een penseel, met de Creall Parelmoerverven, kleuren Blauwgroen, Blauw, Goud en Wit en Metallic zilver. Heb dus onderwaterwereld kleuren gebruikt en Blauw en Wit voor de wolken. Het goud geeft een zandeffect.
Ben aan de slag gegaan met de stempels van Eline's Beach house van Marianne Design. Het leuke van de tissuepaper is dat je aan de voorkant stempelt en aan de achterkant met acrylverf je stempel kunt inkleuren, zie de visjes maar beter bij de zeilen van de boot. Het zeepaardje en het zeewier zijn Doohickeys van Magnolia.
Daarna ben ik met de Craftable's van Marianne Design, Flax Cord (jute touw), visnet, natuurlijke materialen, kraaltjes, bloemen etc. de camvasjes gaan "aankleden".
De canvasjes heb ik aan elkaar gelijmd met het lijmpistool.


Mocht je nog vragen hebben, dan mag je me altijd een mailtje sturen.
Gezellig dat jullie weer zijn langs gekomen en de moeite hebben genomen om een reactie achter te laten.
Ik zie ook weer een aantal nieuwe volgers, een warm welkom aan jullie!!

Gezellige dag!!


Gebruikte materialen verkrijgbaar bij HobbyVision:

Mini canvas set 1 - (ezel + 5x canvas)  Creall - Pearlescent verf - Blauwgroen Creall - Parelmoer verf - blauw Creall - Parelmoer verf - goud Creall - Top-deco verf - Mosgroen  Creall - Metallic verf - zilver MD Clear Stamp - Eline`s Beach HouseCraftable - Tiny`s folding dies - Nautic Craftable - Tiny`s folding dies - Wave Craftable - Tiny`s folding dies - Seagulls Craftable - Tiny`s Ocean set Houten ornamenten - CraftEmotions - 10,5 x 10,5 cm - Happiness tekst Joy! Crafts - Corrugated (Ribbel) Cardboard A4 - Fijn Canvas Corp - Tissuestock 12 stempelinkt  - StazOn - Jet Black  Nellies - PressBoss - A4 Die-cutting/embossing machine CraftEmotions - Multi coat mat - 250MLDecorative Fishnet - Neutral

Deze materialen zijn  nog niet verkrijgbaar bij HobbyVision maar als je Jenine een mailtje stuurt, gaat ze vast haar best doen.
Door op de foto te klikken kom je bij de groothandel CraftEmotions uit voor het artikelnummer

1 RL (25 MT) Jute koord  Flax naturel 3,5MM 1 FL (1 FL) Top-deco - acrylverf wit 80 ML

Reacties

  1. FAN_TAS_TISCH!!! Wat ziet dit er gaaf uit, schitterende kleuren en zo'n mooi zee-tafereel .....top!!!

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig gemaakt Nicole !!
    XX Christa.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig gedaan Nicole.
    Liefs, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohhhhh Nicole, ik ben even helemaal uit het veld geslagen. Ik ben er weg van! Ik vind canvas mixed media van jou altijd zo mooi, maar het lijkt mij ook heel moeilijk en dan zie ik jou eindresultaat. Gewoonweg zoooooo mooi! Ik ben helemaal weg van maritiem/nautisch, dus ik smul hier van. Ik wou dat ik dit ook zo mooi kon maken meis. Wat een talent! Dikke kus, Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja met vloei papier daar was ik op mijn mixed media ook mee begonnen, zag ik bij de Action
    liggen en is een mooi ondergrondje! Deze mini canvasjes zijn zo mooi gedaan en de zee kleuren prachtig en alle schelpjes en stempels etc. TOP Nicole!
    Lieve groetjes van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Nicole,
    wat heb je gave mini-canvasjes gemaakt.. ik vind de kleuren prachtig en je hebt superleuke materialen gebruikt, heel erg MOOI ..
    liefs Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, wat heb je dit weer schitterend gemaakt.
    Groetjes, Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauuu gorgeous project
    thanks for your comment on my blog
    hugs Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Nicole,

    Wat een prachtige creatie is dit weer zeg en wat is er veel moois op te zien ik zie ook een DooHickey op 1 van de canvasjes heel mooi gemaakt hoor Nicole!!

    Lieve groetjes Marrie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een super mooie kunstwerk Nicole!! Ik vind het helemaal geweldig! groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Helemaal super dat je mijn blog bezocht hebt en ook helemaal geweldig om je reactie te lezen. THANKS!! XOXO Nicole

Populaire posts van deze blog

Nellie 's Press Boss Machine

Bingogrid @ Time for Magnolia Challenge

With lots of Love!!!

Reminder Moodboard Challenge April @CraftAddiction

WooHoo We're Celebrating at Addicted to Stamps Challenge

Bloghop Sennelier

Vlinder Craftemotions

Nieuwe Mixed Media collectie Dutch Doobadoo

Mixed Media canvas gemaakt speciaal voor Craft Emotions