Servetten in een modern jasje ...

Goedemorgen lieve luitjes,

Vandaag wil ik jullie weer een creatie met servetten laten zien.


Ik ben aan de slag gegaan met de MDF shadowbox van Dutch Doobadoo en de nieuwe servetten van CraftEmotions.
Om het craquelé effect te krijgen heb ik Crackle Medium stap 1 en stap 2 van Creall gebruikt.
Wat geeft dit een supergaaf effect zeg!!

Deze shaowbox bestaat uit twee delen, het frame en de achterwand.
Heb het frame eerst in de gesso gezet. Als onderkleur heb ik Creall Top Deco kleur Rusty Red gebruikt. Toen dit droog was, Crackle Medium stap 1 eroverheen gezet en goed laten drogen. Dan Creall Top Deco kleur Sandtone (laten drogen) en vervolgens Crackle Medium stap 2 erover heen.
Alles goed laten drogen (staat op het flesje hoe lang) 
En uiteindelijk zie je de scheuren verschijnen!

Daarna ben ik de achterwand gaan bekleden met servetten van CraftEmotions.
Ik heb twee verschillende servetten gebruikt en ook nog Designpapier en knipvellen uit de paperstack Christmas Nature van CraftEmotions.


Voor de servetten heb ik de Multicoat mat van CraftEmotions gebruikt en een foambrush.
Je smeert eerst de ondergrond in en daarna leg je voorzichtig het servet erop.
Dan pak je een stuk huishoudfolie wat je op het servet legt en gaat dan rustig het servet op de ondergrond wrijven. 
Gebruik dus niet teveel Multicoat anders duw je het servet alsnog kapot.


Het frame moest natuurlijk nog aangekleed worden. Dit heb ik gedaan met natuur raffia kleur beige, stansmallen (sneeuwster, kerstster, hertje, dennetakken) en houten ornamenten van CraftEmotions, wat witte gesuikerde besjes en Foamball clay.

Ik heb om de achtergrond te versterken ook wat kerstboompjes en een wegwijzertje, masappeltjes en een egeltje uit de knipvellen van het Christmas Nature paperstack geknipt.

En dan volgen hieronder nog wat detailfoto's


Hopelijk heb ik jullie kunnen inspireren om ook eens met servetten aan de slag te gaan.

Fijne dag!!
Liefs, Nicole

Gebruikte materialen verkrijgbaar bij CraftAddiction:

                        

Reacties

  1. Heb er geen woorden voor, echt helemaal te gek Nicole!!!!!

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  2. SUPERGAAF!!! Wat een mooie effecten geeft het allemaal!
    Verschillende materialen heb ik al ook dat mooie crackle!
    Bedankt voor de inspiratie hoor!
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, prachtig Nicole, de servetten zijn weer herleven maar deze zijn wel erg mooi! Vele mooie spulletjes gebruikt.
    Gr Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je dit allemaal leuk gecombineerd Nicole. Decoratie met servetten is me wel bekend maar weer heel origineel om het in zo'n mooie gecrackelde shadowbox te zien.
    Leuk, leuk...
    Liefs Miranda xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow Nicole! What a gorgeous autumn card!
    Hugs Kjersti:)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Helemaal super dat je mijn blog bezocht hebt en ook helemaal geweldig om je reactie te lezen. THANKS!! XOXO Nicole

Populaire posts van deze blog

Nellie 's Press Boss Machine

Bingogrid @ Time for Magnolia Challenge

With lots of Love!!!

Reminder Moodboard Challenge April @CraftAddiction

WooHoo We're Celebrating at Addicted to Stamps Challenge

Bloghop Sennelier

Vlinder Craftemotions

Nieuwe Mixed Media collectie Dutch Doobadoo

Mixed Media canvas gemaakt speciaal voor Craft Emotions