Challenge #11 Mixed Media Moodboard november 2017

Goedemorgen lieve luitjes,

Vandaag start onze nieuwe maandelijkse Moodboard Challenge op Facebook.
(klik op deze link om direct naar de Facebook groep te gaan)

Laat je inspireren door dit Moodboard:


Dit is mijn inspiratievoorbeeld en ik heb me laten inspireren door de winterse kleuren en de feestelijke sfeer.


Ik heb me weer heerlijk uitgeleefd met allerlei materialen om tot dit mooie geheel te komen.

De basis is een canvas van 30 x 30 cm. Ik heb daarop een Maskstencil van CraftEmotions, Kerstroos Christmas Star verwerkt met zwarte structuurpasta van Deco Art. 

Met de witte Mixed Media Ink Spray van CraftEmotions de bovenkant gesprayd.
Het mooie van deze sprays is, dat je met doorverhitten als hij eenmaal droog is, je de kleur ziet verdwijnen.
Dit geeft een heeeeeel gaaf effect op je project.
Ik heb dit dus op de bovenste helft gedaan warddor het zwart weer tevoorschijn komt op een manier die je niet voor elkaar krijgt met een kwast.
Wil je dit niet, dan moet je stoppen met verhitten als je ziet dat de spray droog is.

Toen alles droog was, heb ik het maskstencil teruggelegd en de Nuvo Glimmer Paste, Moonstone, er over heen gezet.

Daarna op de onderkant van het canvas gespetterd met de witte spray, op de bovenkant gespetterd met de zwart Ink Spray van CraftEmotions.
Deze sprays zijn echt hele mooie en dekkende sprays.

Als detail heb ik gestempeld met de CraftEmotions Achtergrondstempel, Script, met Stazon Jet Black en Stazon Opaque Cotton White.
Ook de gave Mixed Media stempel van Marianne Design gebruikt, Texture Grid.


De hartjes zijn van MDF en heb ik eerst met witte gesso ingesmeerd. 
Na droging het servet Kerstliedje van CraftEmotions met de multicoat op de hartjes gelijmd.
Toen het droog was, de notenbalk afgezwakt met gesso.
De randen met de zwarte gesso aangezet.

Heel veel bloemen uitgestanst van een wit laagje van het servet en van perkamentpapier.
Hier heb ik 3D bloemen van gemaakt.
De veren zijn ook uitgestanst uit perkamentpapier en uit zwart papier.

Hier en daar een bosje meeldraadjes tussen de bloemen, wat lint en paarse en zwarte microbeads toegevoegd.
Een mini glazen flesje gevuld met zwarte microbeads en als eyecatcher in het midden van de bloemen gezet.

Aan de onderkant de papieren en de "echte" veren bevestigd.
En langs de veren op het canvas met multicoat nog wat zwarte microbeads gedaan.


Door de veren aan de onderkant lijkt het zo een beetje een Dreamcatcher....vandaar 
Dream Big.
Met de witte Molotow Marker zelf geschreven.

Tot slot toen alles klaar en droog was heb ik langs de rand van het canvas de Gilding Flakes van Nuvo aangebracht met de daavoor geschikte lijmpen van Nuvo.
Geeft een supergaaf effect!


Hopelijk heb ik jullie kunnen inspireren om gezellig mee te doen met onze tweede maandelijkse Moodboard Challenge op Facebook
(klik op deze link om direct naar de Facebook groep te gaan)

Fijne dag
Liefs, Nicole

Gebruikte materialen verkrijgbaar in mijn webshop CraftAddiction
https://www.craftaddiction.nl/
(klik op de foto om rechtstreeks naar het artikel te gaan)

                                      



Reacties

  1. Een compleet nieuwe look van je blog, even wennen maar past perfect bij de weg die je bent ingeslagen Nicole en daar is je canvas ook een super voorbeeld van!!

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Helemaal super dat je mijn blog bezocht hebt en ook helemaal geweldig om je reactie te lezen. THANKS!! XOXO Nicole

Populaire posts van deze blog

Nellie 's Press Boss Machine

Bingogrid @ Time for Magnolia Challenge

With lots of Love!!!

Reminder Moodboard Challenge April @CraftAddiction

WooHoo We're Celebrating at Addicted to Stamps Challenge

Bloghop Sennelier

Vlinder Craftemotions

Nieuwe Mixed Media collectie Dutch Doobadoo

Mixed Media canvas gemaakt speciaal voor Craft Emotions